top of page

עם טעם של עוד: סדנת התנעה של "עושות מנהיגות"

קבוצת "עושות מנהיגות" קיימה באחרונה סדנת התנעה. המפגש הפורה בו השתתפו חוקרות ממוסדות אקדמיים שונים התקיים בפורמט של ריטריט במלון בקיבוץ שפיים. "עושות מנהיגות" היא תכנית לפיתוח מנהיגות של חוקרות בכירות ובניית רשת מנהיגות מכלל האוניברסיטאות, והיא חלק ממגוון הפעילויות של פורום אפיק.

את הסדנה ואת התכנית כולה, שתמשך לאורך כל השנה, הובילה ד"ר סמדר פורת, פסיכולוגית ארגונית המתמחה בפיתוח מנהיגות של אינדיבידואלים, צוותים וקהילות. ד"ר פורת הקימה את חברת DUX שמטרתה לחזק את החדשנות בעולמות פיתוח המנהיגות ולחזק את המנהיגות לחדשנות. בשנים האחרונות היא משתפת פעולה עם ארגון אפיק.

"במסגרת הסדנה החל תהליך בנייה של קבוצה חוקרת, לומדת ומתפתחת של חוקרות בכירות", מספרת ד"ר פורת. "הסדנה אפשרה למשתתפות לקחת הפסקה של יומיים מהעשייה השוטפת ומרצף המטלות, וללמוד יחד על מנהיגות כתופעה ועל המנהיגות האישית של כל אחת, ולגזור משמעויות מהלמידה הזו על ההקשר הרחב של מנהיגות באקדמיה".

לדבריה, הסדנה היתה מבוססת על היבטים תיאורטיים והמשגתים וגם על עבודה אישית וקבוצתית. "מטרת הסדנה, בין השאר, היתה לסמן אזורים שיש בהן סקרנות ללמידה נוספת". ד"ר פורת מציינת כי התגבשה קבוצה סקרנית וכמהה לעשייה, והתגובות על המפגש הראשון היו חיוביות ומשמעותיות.



20 צפיות0 תגובות
bottom of page