תוכנית BOLD יצאה לדרך: מפגש ראשון לפרופסוריות סביב חדשנות והובלת יוזמות
- 27 באפר׳
- זמן קריאה 1 דקות
תוכנית BOLD לחוקרות חברות סגל אקדמי בכיר יצאה לדרך, בשיתוף Bina של מכון ויצמן.

המפגש הראשון התקיים כחלק מסדרה של שלושה מפגשים. התוכנית נועדה לייצר למידה משותפת סביב מסחור ותרגום המחקר לחדשנות.
במפגש השתתפו 18 חוקרות ממגוון דיסציפלינות - חינוך, כלכלה, הנדסה, קרימינולוגיה, מדעי המחשב והמדעים המדויקים. המפגש יצר מרחב משותף ללמידה, לשיח מקצועי ולהתבוננות רחבה על עשייה אקדמית בהקשר של חדשנות, עבור חוקרות המעוניינות לפתח חשיבה יזמית־מסחרית בהקשר למחקר שלהן ולבחון את הפוטנציאל היישומי של עבודתן.
במהלך המפגש עסקנו בעולם החדשנות ובאפשרות לחשוב מחוץ לקופסה - לא רק כרעיון, אלא כדרך פעולה. במסגרת זו התקיימה סדנת SIT (חשיבה המצאתית שיטתית – חשיבה בתוך הקופסה), עידית ביטון הציגה את תהליך החשיבה היצירתית, התייחסה לקיבעונות מחשבתיים והציגה חמש תבניות חשיבה המאפשרות חשיבה יצירתית.
רונית בנדורי העבירה הרצאה תחת הכותרת "יזמות, מיזם ואיפה אני", בה עסקה במשמעות שמאחורי המושגים יזמות, מיזם והשקעה, ופתחה חשיבה על הרלוונטיות האישית של נושא היזמות. טלי דקל ושולמית לבנברג קיימו שיחות מעוררות השראה, בהן שיתפו במסלולי הקריירה שלהן, בתהליכי פיתוח יזמות, בדילמות לאורך הדרך, ובאופן שבו המבט המגדרי משתלב בתעשייה.
תודה לאירית שגיא ושרון פיירמן על השותפות, ולעידית ביטון, שולמית לבנברג, רונית בנדורי וטלי דקל על הרצאות מעמיקות ומעוררות מחשבה.

תוכנית BOLD נועדה לסייע לחוקרות להפוך רעיונות חזקים ליוזמות קונקרטיות, לבנות תנופה דרך קהילת עמיתות, ולצאת מכל מפגש עם כיוון חד יותר וצעדים פרקטיים להמשך.
זהו המפגש הראשון מתוך שלושה, ואנו ממשיכות מכאן למפגשים הבאים.




תגובות