top of page

חולמו"ת ביחד: הפורום נפגש להצגת תוצרים ותוכניות לעתיד

במפגש של פורום חולמו"ת, שהתקיים במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת ת"א בסוף מרץ, השתתפו 35 חוקרות, ולקחו בו חלק פרופ' דניאלה גולדפרב, יו"רית אפיק, ופרופ' רחל ארהרד, חברת הוועד המנהל של אפיק וממובילות הפורום. את פעילות הפורום מובילות ד"ר סתו רוזנצוויג, מהפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר ובית הספר לקיימות ושינוי אקלים ע"ש גולדמן זוננפלד באוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' מיכל שרון מהמחלקה למדעים ביומולקולריים במכון ויצמן וד"ר שרון גילאי-דותן מביה"ס לאופטומטריה ומדעי הראייה בפקולטה למדעי החיים והמרכז הרב תחומי לחקר המוח ע"ש גונדה באוניברסיטת בר-אילן.

מטרות המפגש היו חיזוק חולמו"ת כפורום העוסק בפעילות ומיזמים שמטרתם קידום הוגנות מגדרית באוניברסיטאות. במפגש הוצגו תוצרי קבוצות העבודה השונות הפועלות במסגרת הפורום. הנושאים אותם מובילות הקבוצות הם: תמיכה בחוקרות בתחילת דרכן, הורות מגוונת והיכולת להתמודד עם קריירה באקדמיה, פיתוח שאלון אקלים לסגל אקדמי, התאמת מועדי הגשות לקרנות מחקר לנשים באקדמיה, וייצוג שוויוני בכנסים ובוועדות.

כמו כן נערכה במסגרת המפגש חשיבה משותפת במסגרת הקבוצות כיצד לקדם את המטרות של כל אחת מהן, והוצגו כיווני פעולה להמשך הפעילות ב-2024. 


מפגש פורום חולמו"ת - תחילת 2023

המפגש אף כלל שיח אישי עם שופטת בית המשפט העליון בדימוס ענת ברון. במפגש סיפרה השופטת בדימוס על הקריירה שלה, וכן על הפסיקה שלה, במיוחד זו שהיו בה היבטים פמיניסטיים: הגנה על זכויות נשים וקידום שוויון מגדרי, הפרדה מגדרית במרחב הציבורי ובכלל זה הפרדה מגדרית באוניברסיטה. באחרון, פסיקתה היתה דעת מיעוט, יחד עם השופט עוזי פוגלמן. ברון התנגדה להסללה שבהוראה בהפרדה (גברים ונשים מהמגזר החרדי לא יכלו ללמוד את אותם המקצועות), והתנגדה לכך שנשים לא תוכלנה ללמד גברים (אבל גברים יוכלו ללמד נשים). 

36 צפיות0 תגובות
bottom of page